Microsoft Dynamics 365 to narzędzie biznesowe, które łączy funkcje systemu CRM oraz ERP. Jego poprawne skonfigurowanie zagwarantuje firmie jedno miejsce, które łączyć będzie wszystkie informacje o kontaktach, klientach, leadach oraz pracownikach firmy. Dobre wdrożenie systemu skupia się na optymalizacji i ulepszeniu konkretnie zdefiniowanych procesów biznesowych. Mogą być to procesy marketingu, obsługi klienta oraz sprzedaży. We wszystkich tych procesach ważnym aspektem jest komunikacja z klientem. Umieszczenie informacji o komunikacji z klientem pomaga zwiększeniu efektywności działań pracowników.
W firmie która korzysta z funkcji MS Dynamics 365, a jednocześnie prowadzi call center, kampanie telemarketingowe bądź posiada rozbudowane biuro obsługi klienta konieczne jest zintegrowanie systemu teleinformatycznego z MS Dynamics 365. Dzięki takiej integracji, wiadomości tekstowe, emaile, informacje o rozmowach telefonicznych oraz ich nagrania trafią na oś czasu profilu klienta/leada/pracownika w aplikacji Dynamics.